SCM player skins UJIAN ITU NIKMAT: MAHU MURTAD KERANA MISKIN?

Wednesday, March 25, 2009

MAHU MURTAD KERANA MISKIN?


http://www.hmetro.com.my/Current_News/myMetro/Tuesday/Setempat/20090324092832/Article/index_html


terkedu.. itulah reaksi pertama yang mampu aku lahirkan, kenapa sebegini lemah iman didada kita sekarang? apa yang sebenarnya kita paksikan hidup didunia ini? kalau mewah bolehlah terus dalam islam, itu pun yang islamnya hanya pada kad pengenalan... kalau diuji, Islam (ALLAH) itu kejam? Tidak adil kepada hambaNYA? di hadapkan dengan berbagai masalah dan kesusahan apakah dengan menukar agama itu akan meyelesaikan segala kekusutan dan masalah..


tidak terfikirkah oleh kita akan natijah perbuatan itu selepas 10 tahun, apa jadi kepada keturunan kita?

saya tidak rasa hanya kerana penghinaan dan tekanan keluarga ini harus bertukar agama, andai penghayatan mekera kepada Islam itu benar dan ikhlas, ujian ini sangat kecil kepada manusia. mungkin ada yang berkata.. kau tak duduk ditempat mereka, apa yang ko tahu!


benarlah saya (kita) tidak duduk ditempat mereka.. tapi apa kah kita tidak pernah dihadapkan dengan sebarang bentuk ujian? malah saya sendiri menempuh berbagai onak dan duri sebagai makhluk bernama manusia. Ujian adalah kenikmatan dan kesempatatan kita untuk bermesra mesra dengan Sang Pencipta.

setahu sayalah rakyat Malaysia ini masih dalam ketegori ada perikemanusiaan, kalau jiran tetangga susah, paling tidak sepinggan lauk, sekampit gula, masih boleh terlanting lagi..

dalam benak saya tentu ada yang tidak kena kepada keluarga ini hingga dipulau masyarakat, jarang hanya kerana miskin orang memulau kita. akhirnya persoalan itu dijawab ...

entahlah, saya tidak mahu mengulas terlalu panjang,seharusnya kesusahan yang kita hadapi sebenarnya adalah saat-saat Allah memberi kita peluang dan ruang untuk sentiasa 'bertemu dan mengadu' kepadanya. sesuailah seperti yang saya katakan bahawa ujian itu nikmat.. kerana sering kali bila kita mendapat kesenangan, darjah kekusyukan kita menurun dek kerana sibuk mengambil berat hal kesenangan yang dikuartirkan hilang..

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2009&dt=0325&pub=Utusan_Malaysia&sec=Dalam_Negeri&pg=dn_09.htm

No comments: