SCM player skins UJIAN ITU NIKMAT: LAW - ALLAH PUNYA LEBIH BERKESAN

Monday, May 18, 2009

LAW - ALLAH PUNYA LEBIH BERKESAN

Emm.. nak cerita kisah ni dari awal bulan, tapi tak sempat-sempat, terlupa pun ia gak, al-maklum, sebagai manusia, kelemahan paling ketara, mudah lupa, hinggalah saya berbual dengan teman, kisah rezeki..

biasalah kita manusia, bila sebut rezeki je, tak lain kita fokus pada RM, duit, walhal nikmat lain yang ALLAH beri itu juga rezeki. ya mungkin saja kerana kesilapan kita menghayati nikmat ALLAH Swt, kaya itu lah murah rezeki, kalau badan sihat, cukup sifat, ada tempat tinggal, ada kenderaan, ada kelurga, cukup kasih sayang, dapat beribadah dengan tenang dan selesa, makan cukup, tapi $$$$ tak cukup... belum betul-betul murah rezeki lagi.

Jadi persepsi ini sangat patut kita ubah dan buang, persepsi ini salah, malah masih dapat celik mata setelah kita baring semalam adalah nikmat yang tidak terucap, betapa kita harus syukuri ia kerana, masih dapat bangun dan meneruskan agenda yang telah dirangka tapi masih belum di lakukan.

bayangkan kalau baringnya kita malam tadi adalah pembaringan kita yang terakhir dirumah, selepas ini kita tetap akan baring, namun tempat dan keadaan telah berubah. kita baring dalam kubur pula, semua planning kita nak jadi kaya raya, nak berharta, nak itu ini, terputus dengan putusnya nafas kita yang terakhir. Segala kesilapan kita kepada orang kita tak sempat minta maaf, hutang tak sempat nak bayar, segala kesalahan orang kepada kita, kita tidak maafkan... bukankah itu menyukarkan kita disana kelak, jadi sewajarnya kita sentiasa bersyukur atas nikmat yang diberi kepada kita.

berbalik kepada persoalan murah rezeki, kita diajar untuk sentiasa berdoa, mohon kemurahan rezeki, malah solat Duha amat digalakkan sebagai langkah pertama kita membuka 'jalan' sebelum kita keluar mencari rezeki (bekerja dll). semua yang mengamalkan solat Duha tahu akan hal ini kerana dalam doanya sudah termaktub tentang permohonan kita kepada ALLAH untuk 'menarik rezeki'. LAW - Law Of Attraction, Kuasa Tarikan, Magnet, apa punlah istilahnya ia, sekarang ia menjadi satu fenomena duina. Sana sini orang sibuk bercerita dan bercakap serta berkursus bagaimana untuk menggunakan 'kuasa' ini dalam kehidupan kita.

samada untuk menarik rezeki, atau menjadikan segala impian atau rancangan itu satu kenyataan. Bagus juga jika ramai orang Islam tahu dan pandai menggunakan LAW ini dengan betul, kerana rata-rata ia dikuasai oleh bangsa asing, malah orang Islam seolah-olah terlepas pandang atau tak tahu lansung cara ini. samada dari segi spiritual atau mental.

Sebenarnya banyak kaedah atau cara untuk kita belajar menggunakan teknik ini, saya serahkan kepada pakar-pakar yang mengamalkannya untuk bercerita, biarlah mereka yang telah lama bergelumang dan mahir bidang mereka bercerita, saya cuma nak kongsikan pengalaman sendiri.
Jadi, hari ini saya nak bawa cerita kisah benar tentang solat Duha dan menarik rezeki.

Seperti biasa, kalau saya punya waktu terluang, saya pastikan saya dapat buat solat Duha, kalau tak dapat buat banyak kali salam, satu salam pun jadilah, Alhamdulillah, sejak saya jadikan ia satu rutin, saya mesti rasa ada benda yang tak kena atau tak siap selagi saya tak buat solat Duha ni. Bila usai solat Duha, baru boleh buat kerja apapun.rasa selesa dah lepas tu.

Satu hari tu, jumaat, saya solat Duha macam biasa, oleh kerana ada hal lain, saya dapt buat 1 salam sahaja, oklah. saya pun keluar rumah, saya nak ke pejabat sepupu, sebelum tu, saya singgah digerai kuih, sebenarnya saya tak ada berduit sangat waktu tu, ada dalam purse saya RM20. tak kisahlah, saya pun beli beberapa jenis kuih, semua jumlahnya dalam RM5.20.

saya pun terus kepejabat sepupu, waktu bertemu dengan sepupu, saya berjumpa juga dengan bos beliau, bual punya bual, tak tau lah apa kena dia happy sangat, dia kata pada saya "kak, saya nak bagi bonuslah, ni saya bagi je kat akak RM100. terimalah kak, kalau saya ada lebih lain kali kalau jumpa lagi, saya bagi lagi"..

glup.. glup.. saya terkedu, betapa besar nikmat ALLAH kepada hambanya dan betapa lekas LAW ALLAH itu berlaku. walhal saya memang memerlukannya. maka dapatlah saya gunakan 'rezeki' itu untuk keperluan saya yang tertangguh.

Dalam pada itu, saya merawang kembali kepada apa yang telah saya ucapkan dalam doa saya pagi tadinya, selain doa lazim saya ada memohon agar saya dapat extra RM100 atas keperluan saya yang tertangguh, lalu ALLAH makbulkan ia..

ALLAH 'bayar cash' kepada saya...
Justeru saya sangat menyeru sahabat semua, agar carilah ruang dan masa untuk lebih mendekatan diri kepada 'Tuan Empunya Dunia' kerana dariNya lah segala nikmat kita terima

semoga kita sentiasa dibimbing kejalan yang benar dan dalam pengawasan ALLAH Swt..

No comments: