SCM player skins UJIAN ITU NIKMAT: Siapa Yang Sebenarnya Menghina Islam?

Wednesday, February 2, 2011

Siapa Yang Sebenarnya Menghina Islam?

Ini saya dpt email dari seorg teman.... mmg sangat KURANG AJAR gambar ini apa  pandangan anda






emmm... kurang ajar... satu sisi ya kurang ajar.. satu sisi lagi.. dengan izin.. iaitu kita (umat islam) sendiri yg beri izin.. (tidak bertulis). dengan perbuatan. iaitu, sengaja meruntuhkan agama (dengan tidak bersolat) bila agama dah runtuh.. maka tindakan memijak henyak secara simbolik ini kita nampak kurang ajar...

walhal dengan merasa selesa dan mengikut segala aturan dan cara hidup (yahudi) . itu sudah tidak terasa apa2 pada kita umat islam.. kita releks bila ramai anak orang islam masuk segala jenis realiti TV, bila orang islam melakukan kemungkaran, bila orang islam menindas sesama sendiri.. bila orang islam membunuh sesama sendiri... tak ada kisah apa sangat pun...

dalam bersuggut2 kita.. jari jemari tetap 'dail dan undi peserta pilihan anda'.. dalam geleng2 kepala, kes buang anak , masih ramai islam berpasangan/bercanda... dalam berdecit2 tenguk banyakknya dadah, yg menjadi pelanggan tegar masih orang islam.. dalam... bla..bla..bla...

jadi solat adalah rukun paling utama selepas syahadah, dan yang pertama dihisab.. umat islam masih terus menolak dan menidakkan kewajibannya.. jadi..

bila arca ini dipamerkan.. kurang ajar.. entahlah.. itulah REALITY TV ISLAM kini...

Peliharalah kamu (kerjakanlah dengan tetap dan sempurna pada waktunya) segala sembahyang fardu, khasnya sembahyang Wusta (sembahyang Asar), dan berdirilah kerana Allah (dalam sembahyang kamu) dengan taat dan khusyuk.

Dan jika kamu takuti (sesuatu bahaya) maka sembahyanglah sambil berjalan atau berkenderaan, kemudian apabila kamu telah aman sentosa, maka hendaklah kamu mengingati Allah (dengan mengerjakan sembahyang secara yang lebih sempurna), sebagaimana Allah telah mengajar kamu apa yang kamu tidak mengetahuinya.
(238~239 : Al Baqarah)

"pemisah diantara kita dan mereka (orang kafir) adalah solat. barangsiapa yang meninggalkan solat maka sesungguhnya dia telah kafir' ( HR: Ahmad, Abu Dawud,Tirmizi,Nasai dan Ibnu Majah)

"tali-tali (penguat) islam sesungguhnya akan musnah seikat demi seikat, demi itu segeralah berpegang dengan ikatan berikutnya (yang lain). ikatan yang pertama kali binasa ialah hukum dan yang terakhir adalah SOLAT" (HR: Ahmad, Ibnu Hibban dan Al-Hakim)..

jadi tak tahulah nak letak klasifikasi kurang ajar atau kebenaran..

wallahu'alam..

eemm pendapat anda bagaimana?



1 comment:

Anonymous said...

yelah, betul kata anda. org Islam (kita) suka tunding jari letak salah pada org lain. walhal sendiri tak sedar diri..