SCM player skins UJIAN ITU NIKMAT: isteri chatting di internet, patutkah saya cemburu

Thursday, February 24, 2011

isteri chatting di internet, patutkah saya cemburu


 
 
Emm.. saya mendapat soalah ini : Isteri saya, sejak kebelakangan ini suka chating dgn lelaki kat internet...dulu email..skarang dah pandai sembang plak..bila saya tegur dia kata xde ape2..saya xtaulah ape lagi yg dia buat dibelakang saya...sebagai seorg suami pada pendapat rakan2 patutkah saya cemburu..

atau betul yg dikata yg saya ni cemburu buta..kalau nk dikatakan cemburu buta saya ni suami dia memang patut cemburu pun...

lagi pun dia suka mengaku bujang ..bila saya suruh mengaku dah kawin dia kata nanti saham jatuh...

tolong...ape pendapat sahabat2..bleh kongsi pengalaman sekiranye ade..
**********
P/S : sahabat yang bertanya inginkan pandangan dan pendapat. saya mohon dalam memberikan idea dan pandangan anda.

1. sila jaga bahasa. sila jaga bahasa.
2. jangan emosi
3. beri jalan bukan tambahkan masalah untuk difikir.

Ingatlah, kita tak sama macam orang lain, begitu juga mereka. senang bagi kita,. sukar pada orang, masalah pada orang, biasa pada kita.

Justeru masalah orang adalah cermin buat kita, kita tak punya banyak masa dan umur yang panjang untuk melakukan kesilapan yang sama dan belajar dari masalah tersebut. Jadi kutiplah pengajaran dari apa pun juga masalah orang lain sebagai panduan dan sempadan dalam hidup...

terima kasih

internet.---kenalan maya.---email.---chatting.

saya sendiri berchatting. dari dulu waktu zaman bekerja, sekarang surirumah, saya masih berchatting. bukan hobi, tapi keperluan saya. sekarang saya membantu suami dengan kerjanya. (property consultant) jadi kerja kami menghubungkan kami dengan ramai orang. begitu juga suami.

sunnatullah, kita makhluk sosial, kita perlukan teman / kawan untuk berkomunikasi. berurusan.

suami tahu kenalan2 saya chatting. nama. kenal dari mana. latar belakang mereka.

begitu juga dengan suami. cemburu .. itu perlu kerana ia ibarat lampu merah. kalau bawa kereta tak ada lampu merah, bayangkanlah.

bawa kereta... stering itulah diri kita. kendalikanlah dengan betul. dah lampu merah adalah isyarat agar kita berhenti.. berhenti!! dan jika tidak.. kemalangan pasti berlaku dan mungkin bawa maut..

jadi chatting.. (bagi saya* lain org lain pendapat)/ boleh, tapi fikirlah sendiri buruk dan baiknya, resiko dan kesannya. jangan sampai mengabaikan atau menidakkan hak seorang suami. tanggungjawab seorang isteri dan ibu,

wallahu'alam

No comments: