SCM player skins UJIAN ITU NIKMAT: KALAULAH BOLEH AKU BUNUH !!!!

Wednesday, April 29, 2009

KALAULAH BOLEH AKU BUNUH !!!!

ini salah satu peragut yang dapat ditahan, buat kerja dekat masjid putih Terengganu, mujur tak mati kena belasah. apasal nak tutup muka plak ye..apa nak malu? masa buat tak fikir malu, kena tangkap malu.. bodoh!!!
BAGAI NAK MENJERIT!!!!
ITULAH.. itulah perasaan aku kala membaca surat khabar metro muka depan, gambar seorang anak kecil meraung kerana ibunya meninggal dunia asbab menjadi mangsa RAGUT manusia bangsat yang tak ada perasaan.

suami pun meluap-luap marahnya, sepatah kata suami... "KALAULAH BOLEH AKU BUNUH! AKU CANTAS MACAM CANTAS POKOK JE BEBUDAK PUAKA NI!!! Astaqfirullah, undang-undang ada pun tak siapa peduli, kita berdoa jelah mi, moga kelurga arwah ni semua ALLAH lindungi, selamatkan akidah anak-anak yang tinggal dan mudahkan perjalanan hidup mereka"..

tapi...
itu saja ke yang boleh kita buat?
Apa tak ada ke satu cara nak 'musnahkan' virus paling ganas ni, kalau tak mampu musnah semua, lumpuhkan ke..

betullah berita-berita seperti ini boleh membuatkan darah naik tinggi, jantung jadi laju, kepala berat, hati panas, tangan menggigil peluh mengalir, mata berair. sebijik macam wabak, kalau hari ni dah mula esok lusa berturut-turut, cerita, tragis sungguhlah, bila baca kisah seperti ini, bukan banyak mana dapatnya pun. palingmalang ibu di Kota Bharu, kerana RM2!!

malang ibu itu, nilai nyawanya hanya RM2!! diragut iblis tak berguna, paling malang anak-anak yang berlima, sudahlah orang susah, lepas ini BERGANDA SUSAH mereka.

namun, harapan kita semua moga akan bertemu jalan dan cara untuk membenteras mereka ini. ALLAH Maha Adil lagi Maha Penyayang, pasti tidak sia-sia pengorbanan ibu-ibu malang tersebut, ALLAH akan bayar 'cash' pada tiap perbuatan mengainaya seperti ini.

cuma harapan saya, adalah pihak-pihak yang tidak membiarkan dan membela serta prihatin keatas keluarga mangsa yang tinggal. terutama dari segi persekolahan dan kemudahan anak-anak yatim ini..

Allah, kau cucurilah Rahmat Mu, keatas hamba-hamba Mu yang terainaya, Kau berilah pembalasan yang setimpal kepada manusia yang durjana, Kau bela lah akan nasib anak-anak yatim yang tidak berdaya, Kau tabahkan hati mereka, Kau cekallah jiwa mereka Ya Allah, Kau tingkatkan Iman mereka. semoga mereka semua dapat merubah nasib mereka kepada yang lebih baik dimasa depan.. amin ya rabbal'alamin



No comments: